.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه تجلیل از بازنشستگان؛
دردمان از سپیدی موها نیست/ کارت منزلت، منزلتی ندارد
سالها در شغلهای مختلف بسی رنج بردند و به رغم داشتن کوله باری از تجربه و دانش از فردای آن روز به فراموشی سپرده شدند و فقط در همایشها و مراسمها یادی از آنان می شود. دردی که می کشند از سپیدی مو، پینه دستان، چین و چروک پیشانی و کم سویی چشمان نیست، آنها نابرابری را ...
دردمان از سپیدی موها نیست/ کارت منزلت، منزلتی ندارد

سالها در شغلهای مختلف بسی رنج بردند و به رغم داشتن کوله باری از تجربه و دانش از فردای آن روز به فراموشی سپرده شدند و فقط در همایشها و مراسمها یادی از آنان می شود.

دردی که می کشند از سپیدی مو، پینه دستان، چین و چروک پیشانی و کم سویی چشمان نیست، آنها نابرابری را با تمام وجود درک می کنند و از نگه نداشتن حرمت موی سپید و خاک خوردن دانش و تجربه شان رنج می برند.

مشکل آنها فقط پیری و کهولت سن و بازنشستگی نیست بلکه پیامدهای پس از فراغت از کار و بازنشسته شدن رنجشان می دهد و از فراموش شدن در عذابند.

دردشان از بی مهری روزگار و زمانه است و به رغم بازنشستگی باید به دنبال کار جدیدی باشند تا هزینه های ناشی از بازنشسته بودن را تامین کنند.

در گلستان 18 هزار و 700 نفر عضو سازمان بازنشستگان استان هستند که دو هزار و 900 نفر ورثه بگیر هستند و از مجموع اعضای این سازمان، 11 هزار و 802 نفر مرد و مابقی زن هستند.

جمعی از بازنشستگان دستگاه های مختلف گلستان در همایش بازنشستگان استان در گرگان، با اشاره به مشکلات فرارو از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات بیشمارشان شدند.

آنان حمایت نشدن، کاربردی نبودن کارت منزلت بازنشستگان، ارائه نشدن سهام عدالت، نبود امکانات تفریحی مناسب، کسر بیمه از حقوق بازنشستگان و .. از جمله مشکلات فراروی اعلام شد.

کارت منزلت، کارت بی منزلت

یک بازنشسته منابع طبیعی گلستان با اشاره به اقدام سازمان بازنشستگی نسبت به صدور کارت منزلت برای این قشر گفت: قرار بود که با ارائه این کارت، خدمات نیم بهاء حساب شود ولی این کارت در جایی کاربرد ندارد و حیف هزینه هایی که برای صدور آن شده است.

جهانشاهی افزود: برای حمایت از این قشر، مقرر شد که سفرکارت بازنشستگان صادر شود که شارژ نشدن این کارت موجب عدم کارایی آن شده است.

وی اظهار داشت: اکنون بازنشستگان برای درمان باید به دیگر استانهای کشور از جمله تهران، مازندران و مشهد مراجعه کنند، زیرا بیمارستان گرگان با بیمه آتیه قرارداد ندارد.



وی به قانون خدمات کشوری اشاره و اضافه کرد: متاسفانه حقوق بازنشستگان با 30 سال خدمت و مدرک کارشناسی ارشد با فرد دارای مدرک دیپلم یکی است.

جهانشاهی، از کم توجهی نسبت به رفع مشکلات این قشر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مطالبات بازنشستگان در پس وعده ها، فراموش شده است.

یک بانوی بازنشسته نیز گفت: افراد بازنشسته دارای تجربیات خوب و ارزنده ای هستند که متاسفانه از تجربیات آنها استفاده نمی شود.

وی با اشاره به نبود مکان مناسب برای هم اندیشی بازنشستگان در گرگان گفت: اگر بخواهیم مکانی برای نشستهای بازنشستگان تهیه کنیم باید مبلغ زیادی پرداخت کنیم که از توان این افراد خارج است.

یکی از کارکنان بازنشسته علوم پزشکی پنجم آذر گرگان نیز از تبعیض بین بازنشستگان دستگاه های مختلف انتقاد کرد و گفت: به عنوان نمونه بانک ملی امکانات و تجهیزاتی برای پرسنل بازنشسته خود فراهم کرده ولی دانشگاه علوم پزشکی فاقد این امکانات است.

بازنشسته دیگری بیان داشت: برای غنی سازی اوقات فراغت بازنشستگان باید برنامه ریزی صورت گیرد و باید برای رفاه و آسایش این قشر که عمرشان را در راه خدمت به جامعه صرف کرده اند، تلاشهایی صورت گیرد.وی برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی، استمرار پرداخت وام قرض الحسنه و افزایش آنها، استمرار برقراری سهمیه حج و تشرف به خانه خدا و پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان را امری ضروری دانست.

رئیس کانون بازنشستگان گلستان نیز گفت: اگر در محیط بازنشستگی و در میان بازنشستگان، شور، امید، علاقه به کار، مفید بودن و رضایتمندی وجود داشته باشد، بر روی افراد شاغل نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

رضا جعفری افزود: بیشترین مشکل، حرمت انسانی است که توجه کمتری به آن می شود و احساس تضاد و بیگانگی با جامعه و آزرده خاطری به دلیل طرد از جامعه، از جمله مسائل است. وی اظهار داشت: در سالهای اخیر علاوه بر افزایش حقوق بازنشستگان، با مساعدت مسئولان کشوری و استانی تلاشهای خوبی برای رفع مشکلات فراروی بازنشستگان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: استمرار بیمه تکمیلی، بیمه عمر و حوادث، تشرف به حج، راه اندازی تورهای مسافری و گردشگری از جمله برنامه هایی است که برای حمایت از این قشر اجرا شده است.

جعفری، راه اندازی "خانه مهر" را از دیگر برنامه های در دست اجرا برشمرد و گفت: این خانه در چاله باغ گرگان آماده بهره برداری است.

مدیر کانون بازنشستگان گلستان بیان داشت: مطالبات بازنشستگان نیز تا عید سال آینده پرداخت می شود و سالن چند منظوره ورزشی بازنشستگان نیز آماده افتتاح است.

وجود مشکلات فراروی بازنشستگان درحالی است که در فرهنگ ایران و اسلامی از بزرگان و سالخوردگان به عنوان کانون عشق، محبت و مهرورزی یاد می شود و احترام به آنها جزیی از فرهنگ و اعتقادات ماست.

به هر روی برای حفظ کرامت انسانی این گنجینه های ارزشمند، رفع مشکلات فراروی نیاز اساسی است و نباید مطالبات این قشر تا همایش دیگر و تجلیلی دیگر در پس وعده ها کمرنگ و فراموش شود./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.